Min dag, mina tankar, mitt kaos.....

Har just målat mina naglar så måste vänta på att dom ska torka nu så satte mig här :)


Idag har varit en någorlunda bra dag.. inte mkt tjafs hemma och sen har ja fått lite gjort iaf :P
Är så tråkigt å vara duktig å städa och hålla i ordning när det bara känns skit och vara hemma för det mesta..
Men men..
Ska sätta mig och kolla jobb nu.. hoppas ja hittar något kul! :)
Fast ja vet att man inte kan vara kräsen nu när det är låg konjunktur så är jag det iaf!
Men vem vill inte jobba med det dom tycker om :)

Alltså det här med att skriva ett CV, hatar verkligen att skriva CV!
Skulle nog kunna gå på om att jag är så logisk, kreativ, uppfinningsrik, hjälpsam och allt sånt shiet men tycker att det känns så falskt!
Visst jag är nog en del av dom där grejerna men ändå..
Känner mig som en falsk åsna!
Visst man ska sälja sig själv och få andra intresserade av en, men och sitta och räkna upp massa positiva egenskaper hela tiden känns fel!
Jag är inte mer än människa! jag har fel och brister som alla andra och jag är medveten om dom och jobbar på att försöka förbättra mig själv som person.

Man kan ju undra hur trötta arbetsgivarna är på personer med ''jag är en posetiv och stresstålig person som skulle se det som mitt livs utmaning att få jobba hos er''
(okej man kanske inte skriver precis just så)

haha om ja skulle sitta där så skulle jag nog vara rätt så trött på det iaf :P hahah!!!


Men men.. kan beklaga mig hur mkt ja vill för egentligen spelar det ingen roll..
Känns bara lite smått irriterande när man sitter och skriver Cv efter Cv och gör ett nytt typ varannan dag enligt Cv mallen, som är det som enligt vissa är vad arbetsgivaren vill veta, men kan inte förstå hur dom, som med är människor med fel och brister, kan tycka om ett papper med massor av världelös information om att man är posetiv och stresstålig.
Visst bra och veta om utbildningar och tidigare jobb, men vem vill ha 7 punkter på vad du är bra på där kanske inte ens hälften av dom stämmer?
Ja skulle då hellre se att du skrev om dig själv som person, drömma mål och personlighet!

Menar min dröm att att få ett jobb där jag kan få arbeta med människor i form av någon sorts kontakt och där jag trivs bra, jag vill kunna tjäna rätt bra så jag har råd med att klippa mitt hår och fixa naglarna en gång i månaden samt ha pengar över till kläder mat hyra och sparkontot.
Vill gifta mig med min drömprins flytta till ett underbart hus med trädgård och ekallé och skaffa hund katt och barn!
Vill gå en make-up utbildning då det är mitt största intresse!
Vill resa till thailand australien usa och många fler ställen och skaffa nya vänner!
Menar är inte det bättre och veta vad man vill med sitt liv och hur man är?
En att få istort sett en punktlista som kanske inte alls speglar personen i sig.


haha uj uj.. lilla ja som bara skulle skriva någon rad.. hehe neeä kolla lite jobb nu och hoppas ja får något och sen har jag ett personlig möte med min kudde ;)

c'ya♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0